Menu

Aktuality

Český rozhlas – Apetýt

27.8. vystoupil v pořadu Apetýt, sekci Poradna náš odborný právní zástupce pan Daniel Ondráček.

Témata:
Jak reklamovat dovolenou? Je třeba vyřizovat reklamaci ihned nebo až po dovolené?

Pořad si můžete přehrát na této adrese:
https://brno.rozhlas.cz/poradna-apetytu-8047599

Dny pro seniory, v naší poradně 20. a 27.9. od 10 h

V rámci brněnských dnů pro seniory pořádáme tradičně naše osvětové pátky. Ve dnech 6.9., 13.9., 20.9., 27.9. od 10-12 hodin Vám můžeme nejen poradíme, ale  i promítáme naše prezentace na témata bezpečného nakupování a jak si poradit při vzniklých některých problémech  s reklamacemi, odstupováním od služeb a pod.  

Můžete se ptát, my odpovídáme!

Srdečně Vás zveme k návštěvě naší hlavní poradny v Brně, ulice Mečová 5, 3. patro s výtahem na Staré radnici.

Gerta Mazalová, předsedkyně SOS-ASOCIACE, Z.S.

ilustrační foto

Program brněnských dnů pro seniory:
https://www.seniorskapolitikajmk.cz/66-brnenske-dny-pro-seniory-2019.html

Výpadek při zápasu Kluže se Slavií

Fotbalová Slavia v úterý večer vykročila za vysněnou účastí v Lize mistrů vítězstvím 1:0 v rumunské Kluži, tisíce fanoušků v Česku to ale neviděly. Televize O2, která přenos z utkání vysílala, měla velký výpadek. Lidé, kteří chtěli zápas sledovat například na počítači pomocí internetového prohlížeče, tak měli smůlu.

Praha 16:09 21. srpna 2019Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu

Operátor O2 (ilustrační foto) | Zdroj: Profimedia

V televizi byl přenos v pořádku, jenže webové rozhraní bylo kvůli velkému zájmu o sledování zápasu mezi Kluží a Slavií přetížené, a lidé tak přes prohlížeče nebo mobilní aplikaci nemohli utkání na O2 TV sledovat.Slavia a Liga mistrů? Venku hrají lépe než doma, varuje Trpišovský před odvetou s KlužíČÍST ČLÁNEK

Jiná tuzemská televize přitom práva na vysílání Ligy mistrů nemá, takže pokud si diváci nenašli nějaký přenos ze zahraničí, neměli šanci na internetu zápas jinak sledovat.

Už večer se O2 TV zákazníkům za výpadek omluvila na sociálních sítích s tím, že na odstranění problému společnost pracuje. Výkonný ředitel O2 TV Sport Marek Kindernay napsal už večer na svém twitterovém účtu, že se omlouvá a že některé televizní aplikace byly v důsledku obrovského zájmu diváků přetížené.

Tisková mluvčí televize Lucie Jungmannová pak ve středu uvedla, že diváků, kteří sledují O2 TV prostřednictvím IPTV technologie a ne přes aplikaci, web nebo set-top box, se výpadek netýkal. Potíže se podle Jungmannové objevily u těch diváků, kteří si přenos pustili těsně před začátkem utkání. Proto společnost divákům doporučuje, aby spuštění aplikace nenechávali na poslední chvíli.

Společnost zároveň uvedla, že dělá maximum pro to, aby se situace už neopakovala a všem svým zákazníkům zároveň během dvou dnů zašle e-mailem poukaz v hodnotě 500 korun na nákup příslušenství nebo telefonu v jejích prodejnách.‚Gól s příběhem.‘ Na tréninku Masopustovi nacvičená akce nevycházela, proti Kluži s ní rozhodl zápasČÍST ČLÁNEK

Taková poukázka se ale všem poškozeným zákazníkům nelíbí a někteří by chtěli místo ní slevu na měsíční tarif za televizi. Podle právníka ze sdružení obrany spotřebitelů Jana Hejtmánka to ale není jednoduché. Problém podle něj může být v prokazování toho, jak velká škoda zákazníkům ve skutečnosti vznikla.

„Je tam podle mě velký nepoměr v tom, že spousta předplatitelů si O2 TV předplácí právě na sportovní utkání typu toho včerejšího (úterního – pozn. redakce)přenosu. To se bude těžko vyčíslovat při zohlednění té slevy. Kdyby mi O2 TV řekla, že mi to nefungovalo dvě hodiny v měsíci a že mi dají poměrnou slevu ve výši 1,23 korun, tak se mi to asi moc líbit nebude,“ říká Jan Hejtmánek pro Radiožurnál.

O2 TV se s výpadkem internetového připojení při sledování významných fotbalových zápasů nepotýkala poprvé. Už v minulosti měla podobné problémy například při derby pražských „S“.

O2 TV Sport
@O2TVSportCZ


https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/technologie/fotbal-liga-mistru-kluz-slavia-prenos-televize-o2-tv-vypadek-nahrada_1908211609_tat

Omluva O2 Sport: ‼ Omlouváme se za včerejší výpadek O2 TV, který postihl část našich zákazníků. Pro všechny jsme připravili kompenzaci v podobě poukázky 500 Kč na nákup příslušenství nebo telefonu v našich prodejnách. Poukázky budeme posílat emailem během dnešního a zítřejšího dne.

10:46 – 21. 08. 2019

Neviděli jste fotbal na O2?!

Aktuální vyjádření SOS Asociace, ústy Mgr. Jana Hejtmánka, k přerušování televizního přenosu utkání ligy mistrů Kluž vs Slavia Praha naleznete na webu Českého rozhlasu, 21.8.2019 ve 14 hodin, 10 minut.

 https://program.rozhlas.cz/zaznamy

Nový průzkum brněnských restaurací a kaváren :-)

Další letní průzkum proběhl v týdnu od 29. 7. do 2. 8. a zúčastnily se jej naše právní poradkyně Alena Máčová a Hana Ševčíková. Průzkum probíhal velmi pozitivně a jsme rádi, že můžeme provozovatele restauračních zařízeních v Brně v podstatě jen chválit.

V pondělí 29. července jsme zahájily týden průzkumem piva v restauraci Středověká Krčma na náměstí Svobody v Brně. Tato restaurace nám nabídla opravdu velký výběr točených piv od menších i velkých pivovarů, byla nám však obsluhou nabídnuta specialita podniku, kterou je pivo značky Korma. Objednaly jsme si tedy jedno světlé a jedno černé pivo. Obě byly natočeny na míru a chutnaly výborně. Restaurace nabízí posezení v příjemném interiéru vybaveném ve stylu středověku a rovněž možnost posezení na zahrádce v centru města. Obsluha byla velmi příjemná a vystavení účtenky bylo samozřejmostí. V restauraci jsme nenarazily na žádné pochybení, jediným problémem bylo, že pivo zmizelo až příliš rychle.


Naše krásné poradkyně Alena Máčová a Hana Ševčíková

Ve čtvrtek 1. srpna se uskutečnil průzkum kavárny. Rozhodly jsme se navštívit Jazzovou kavárnu Podobrazy na Zelném Trhu. Opět jsme zde objevily velkou nabídku káv, limonád i jiných nápojů, přičemž jsme si objednali jedno Cappuccino a jednu ledovou kávu Affogato, avšak zjistili jsme, že v této kavárně neposkytují automaticky skleničku vody, a tak jsme si navíc objednali i džbánek vody. Obsluha byla velmi milá a rovněž zde bylo příjemné posezení, které je umístěno v centru, avšak v klidnější části. Účtenka nám taktéž byla poskytnuta automaticky při placení. Ani zde jsme tedy nezaznamenaly žádné hrubé porušení a kavárna si od nás také vysloužila pochvalu.

Přechod práv a povinností ze smlouvy o dodávkách energií

Často se setkáváme v našich poradnách se stížnostmi spotřebitelů, kteří mají problémy se zrušením odběrů dodávek energií kdy mnozí dodavatelé odmítají ukončení smluv i z důvodů úmrtí spotřebitele nebo dokonce požadují i různé sankce za ukončení smlouvy.

Jak je tomu ve skutečnosti, na co máte právo a co je dodavatel energií povinen respektovat se dozvíte podrobně na těchto odkazech

https://www.epravo.cz/top/clanky/k-problematice-prechodu-prav-a-povinnosti-ze-smlouvy-o-dodavkach-energii-109103.html

https://www.eon.cz/domacnosti/kontakty-podpora/jsem-zakaznikem-eon/dotazy-ke-smlouve/jak-postupovat-po-umrti-vlastnika-smlouvy

společnosti  EON.

Gerta Mazalová, předsedkyně SOS-Asociace, z.s.

V rámci našich průzkumů jsme navštívili kavárnu Café Morgal v Brně. A jak si vedla?…

Ve třetím prázdninovém týdnu jsme se rozhodly pro naše spotřebitele otestovat kavárnu Café Morgal, která se nachází ve středu Brna, a to na Moravském náměstí v Místodržitelském paláci.  Můžete si zde dát kvalitní praženou kávu v jakékoliv variantě, nejrůznější čaje nebo domácí limonády. A protože jsme na jižní Moravě, samozřejmě, že Morgal nabízí také širokou nabídku autentických vín z malých jihomoravských vinařství. V nabídce se najdou nápoje také pro pivaře a samozřejmě pro děti. My jsme si objednaly Americano za 46 Kč a Batch Brew za 60 Kč, jehož příprava trvala o trochu déle, což lze u překapávané kávy předpokládat. Navzdory tomu, že jsme se do kavárny dostavily v rušných odpoledních hodinách, obsluha byla vstřícná a venkovní posezení klidné. Účtenka se všemi údaji byla vydána bez vyžádání.

Letní průzkumy pokračují….

Každoročně odborní právní poradci Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace, z. s. uskutečňují letní průzkumy, týkající se typicky letních produktů jako je zmrzlina, limonády nebo pivo. Jeden z průzkumů proběhl v týdnu od 22. do 30. července a zúčastnily se jej naše poradkyně Kateřina Šerfelová a Lucie Kučerová. Průzkum dopadl pozitivně a zaznamenaly jsme jen malá pochybení.

Dne 23. 7. jsme uskutečnily průzkum domácí limonády v restauraci u Tomana na náměstí Svobody v Brně. V nabídce byl dostačující výběr domácích limonád, přičemž jsme si vybraly jednu s příchutí lesního ovoce a druhou s příchutí manga. Obě dvě limonády měly výbornou chuť a nacházely se v ní kousky čerstvého ovoce. Chválíme nejen kvalitu limonády, ale také velmi sympatickou obsluhu, která nám automaticky vystavila účtenku.

Dále jsme dne 24. 7. uskutečnily průzkum nebalené zmrzliny. Již tradičně jsme se vydaly do cukrárny DIANA, v. o. s. na ulici Česká v Brně. Zmrzlina svou chutí opět nezklamala, stejně jako hygienické standarty nákladání s nebalenou zmrzlinou. Cena kopečku se pohybuje okolo 20 Kč, kdy chuťově byla zmrzlina v pořádku, bez kousků ledu a lze ji jen doporučit. Účtenka byla vydána až na požádání.

POZOR! Na praktiky šmejdů.

SOS-Asociace varuje spotřebitele před podvodnými praktikami, které jsou jim nabízeny prostřednictvím různých telefonátů. Počty podvodníků stoupají, zákazy podomního prodeje ve městech a obcích stále více obcházejí pod různými falešnými záminkami. Spotřebitelé, kteří jim uvěří a odsouhlasí smlouvu, později litují. Proto doporučujeme hlavně :

 Čtěte smlouvy, nepodepisujte nikomu generální plné moci a smlouvy  bez informací a porady s odborníkem, vyhnete se mnoha možným budoucím problémům. Nikdy nesouhlaste s uzavřením smlouvy po telefonu, kde neznáte partnera – obchodníka a nevíte, s kým vlastně hovoříte.

Pokud si už někoho pustíte do bytu, požádejte ho, aby Vám smlouvu nechal k prostudování a poraďte se před podpisem smlouvy s odborníkem.  Protože i ústní smlouva je platná smlouva a smlouvy, jak je známo, se pak musí dodržovat.

Gerta Mazalová, předsedkyně SOS-Asociace, z.s.

Naše paní předsedkyně

O jedné z nových praktik se dočtete v odkazu na portálu www.novinky.cz /klinkněte níže/

https://www.novinky.cz/domaci/510027-smejdi-pritvrdili-hrozi-ze-odmontuji-elektromer.html

Rozhovor s p. Zápotočným z představenstva EON

Naše paní předsedkyně mluvila na Radiu Petrov s členem představenstva EON o postupu proti energetickým šmejdům.

Podvodné prodejce předraženého nádobí nahradili tzv. energetičtí šmejdi. Zvoní u domovních dveří, telefonují, často se vydávají za členy různých spolků, asociací, či dokonce kontrolních úřadů. Nic z toho není ale pravda! Slibují „levnou energii“, ale nečestné jednání končí často fatálními finančními ztrátami, psychickou a zdravotní újmou oběti.

Ze záznamu vám teď nabízíme rozhovor, v němž jsou shrnuty nejčastější nekalé praktiky podvodníků s energiemi a také to, jak byste se měli zachovat, pokud takový člověk zazvoní u vašich dveří, nebo vás bude kontaktovat telefonicky. Řeč byla také o chystaných legislativních změnách, díky nimž by byli jednou provždy falešní „hráči“ na trhu s energiemi vyřazeni ze hry.

Jestliže jste se vy, nebo někdo z vašich blízkých, stali obětí nejen tzv. energetických šmejdů, ale podvodníků všeho druhu, můžete se obrátit na Sdružení obrany spotřebitelů, kde vám poskytnou bezplatné poradenství, včetně právního

https://www.radiopetrov.com/clanek/energeticti-smejdi-utoci

Klepněte na odkaz.