Menu

Aktuality

Průzkum č. 6

Další průzkum, který jsme provedly dne 2.9. v kavárně Na nádvoří Staré radnice v Brně vyšel velmi dobře. Objednali jsme si kávu, karafy s vodou a limetkou, obsluha byla vzorná, mladý číšník velmi ochotný, příjemný, byl to prostě hezky strávený čas. Také toalety byly čisté a v pořádku. Odcházely jsem s kolegyní spokojeně s tím, že navzdory covidu se dá v našich restauracích pobavit a myslet pozitivně.
Průzkum v kavárně AIDA La Dolce Vita u Jakuba v Brně dopadl také pozitivně, navíc kavárna je velmi oblíbená a je držitelem ocenění „nejlepší kavárna-cukrárna“, které si zcela určitě zaslouží. Objednaly jsme si s kolegyní kávu, zákusek- zákusků bylo mimochodem obrovské množství, stejně jako nabídek různých druhů zmrzlin. pohárů i dortů. Také toalety byly velmi čisté a udržované, jak jsme si ověřily. Přes velký počet zákazníků prodejci obsluhovali velmi rychle nejen uvnitř cukrárny, ale i venku pod paraplíčky, kde bylo také plno. Přesto jsme viděly na tvářích pouze úsměvy a vlídnost. To hodnotíme velmi pozitivně.

Gerta Mazalová
Předsedkyně SOS- Asociace, z.s.

Brněnské dny pro seniory září-říjen 2021

Akci Brněnské dny pro seniory září-říjen 2021, která se koná pod záštitou 1. náměstka primátorky m. Brna Mgr. Petra Hladíka jsme začali dne 3.9. dále bude pokračovat 17.9., 1.10., a 29.10.

Naše 1. přednáška v rámci zahájení Brněnských dnů pro seniory na témata informace o nás a naší činnosti pro spotřebitele, řešení největších problémů, které je trápí a jak se jich vyvarovat proběhla dne  3. 9. 2021 od 14.00 do 15. 00 hodin v naší poradně SOS-Asociace.

Přednášku zahájila naše předsedkyně Gerta Mazalová, která poukázala na různé nekalé až agresivní praktiky některých prodejců, naše odborná právní poradkyně Hana Ševčíková vysvětlila problematiku podomního prodeje a na závěr jsme při kávě a čaji společně zodpovídali dotazy přítomných spotřebitelů. Spotřebitelé si odnesli nejen vědomosti, ale i letáky, které mohou doma prostudovat a předat také svým známým a přátelům.

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je IMG_2218-1024x768.jpg.






Veletrh Styl-Kabo

V termínu od 21. do 23. srpna 2021 se naši poradci a poradkyně zúčastnili veletrhu STYL-KABO, který se konal na brněnském výstavišti. Veletrhu se sice neúčastnila veřejnost, ale pouze podnikatelé, a přesto zde naše činnost byla velice prospěšná.

Naši poradci se zde setkávali s podnikateli a radili jim ohledně tvorby obchodních podmínek, poskytovali jim manuály o reklamacích, kupních smlouvách a podobných záležitostech. Dále poradci informovali o možnosti získání naší značky GOS (garance ochrany spotřebitele), jež je oficiálním certifikátem a slouží k ochraně spotřebitelů, také kultivaci podnikatelského prostředí a zabraňuje tak i podvodným praktikám jiných podnikatelských subjektů. Také jsme nabízeli program MPSV „Ověřeno seniory“, který jsme úspěšně nabízeli už loni podnikatelům v JmK. Pro velký zájem ze strany podnikatelů ho společně s našimi partnery  Senior-Pasu a Senior-Pointu nabízíme opět  podnikatelům nejen v našem JmK, ale i ve Středočeském kraji. Bližší informace o tomto projektu najdete na našich webových stránkách.

Na veletrhu došlo k úspěšnému navázání mnoha nových kontaktů s podnikateli. Věříme, že naše účast na veletrhu opět v určité míře pomohla ke kultivaci podnikatelského prostředí a že jsme byli nápomocni v obhajobě práv zákazníků daných podnikatelů. Podle našeho názoru by spotřebitel -zákazník měl být rovnocenným partnerem prodejce- podnikatele.

Odborná právní poradkyně
Kateřina Kotrlová
SOS-Asociace, z.s.


Letní průzkum č. 5

Průzkumy v řetězcích už nebyly tak bezchybné. Při průzkumu v Lidlu na Lesné jsme se podle nabídky nového letáku  zaměřili na zlevněné zboží, na které se vždy zaměří hlavně senioři a ti, kteří si různé dražší speciality nemohou dovolit. Např. nabídku konzerva tuňáku v akci s 50% slevou byla skutečně pouze v letáku, v obchodě se nám ukázaly jen naprosto prázdné regály. Podle vyjádření prodejců se tam vrhli Vietnamci, kteří sházeli všechny konzervy do vozíků a skoupili je.  Na náš dotaz, proč nenapsali do letáku ( tak, jako píší obyčejně, je možné zakoupit např. 5 ks na osobu), jak to dělali dříve u sáčkových zlevněných polévek jsme se odpovědi nedočkali.

V letáku měli napsáno do vyprodání zásob, které se stalo zřejmě během půlhodiny. Nakonec se podívejte na fotku z prodejny Lidl.

Jako další pochybení vidíme absenci WC, takže si zákazníci musí chodit až na benzinovou pumpu, nechat košík s nákupem a pak se k němu vrátit, což je dosti nepohodlné, hlavně pro seniory, z nichž mnozí užívají léky na odvodnění. Domnívám se, že prodejce by měl mít zájem na spokojenosti zákazníka, jak všude uvádí a něco pro něho udělat navíc i když mu to zákon taxativně neukládá a to tím spíše, že v jiných obchodních řetězcích to zřejmě jde. Nakonec jsme však byli rádi, že prodavačky byly příjemné a ochotné i když některé věci ovlivnit nemohly.

PENNY na Lesné – příjemná paní pokladní nám dala slevovou kartu s tím, že to stačí projet pokladnou a můžeme si nakoupit i slevové zboží. Překvapilo nás, že jsme o nic nežádali a dostali jsme i mnoho dalších informací

Při průzkumech v jiných obchodních řetězcích také neodpovídali některé z nich nabídkám, uváděným  v jejich slevových letácích, ale i tam byly prodavačky velmi ochotné a příjemné, prostředí čisté, bohužel opět bez možnosti použití  toalet.

Gerta Mazalová
Předsedkyně SOS- Asociace, z.s.

Letní průzkum č. 4

Restaurace Liberty Cafe v Brně, který jsme provedli 30.7.2021- zde jsme zkusily kvalitu kávy, mimochodem naprosto bezchybné a k občerstvení džbánek ochucené vody a Capy.

Také zde bylo velmi čisto, číšníci byli velmi milí, ochotní, stoly rovněž velmi čisté, při kontrole WC naprosto bez chyb, prostě na jedničku.

Gerta Mazalová
Předsedkyně SOS- Asociace, z.s.

Letní průzkum č. 3

Průzkum Restaurace pod Radničním kolem v Brně, kde jsme si s kolegyní dali oběd – smažák se salátem Rukola a také minerálku na pití.

Jak se vidět z fotografií, práce servírek je velmi náročná, musí vždy při objednávkách vyběhat mnoho schodů do zahrádky, kde se podává prakticky vše vedle pití i jídlo a zase zpět s nádobím. Přesto jsme viděli na tvářích servírek pouze milé úsměvy, vstřícnost a ochotu , stejně jako čistotu stolů. Neplatí zde tedy přísloví, že „pod svícnem je tma“, ale heslo „Vždy s úsměvem!“

Průzkum provedly dne 22.7.2021 Gerta Mazalová-předsedkyně SOS-Asociace a Milena Sedláčková, sociální pracovnice STP v ČR z. s. městská organizace Brno.

Gerta Mazalová
Předsedkyně SOS- Asociace, z.s.

Letní průzkum č. 2

V polovině srpna podniklo naše Sdružení obrany spotřebitelů další letní průzkum, tentokráte zaměřený na kvalitu piva. Rozhodli jsme se pro Vás porovnat kvalit piva značky Pilsner Urgell (dále jen ,,Plzeň“), a to ve dvou podnicích.

Dva našich z poradců tedy navštívili dvě restaurace v centru Brna, konkrétně se jednalo o Pivnici U Čápa a Pivní a steakový bar Pod Lékárnou.

Poradci nejdříve navštívili Pivnici U Čápa, která se nachází na Obilním trhu. Poradci seděli na příjemné venkovní zahrádce poblíž dětského hřiště a parku. Cena za jeden 0,5 l piva Plzně byla 55,- Kč. Nápoje nám přinesla milá a vstřícná obsluha. Poradci na pivo dlouho nečekali. Sklo bylo čistě, pivo mělo řádnou míru a celkově prostředí bylo velmi příjemné. Účtenku obsluha vystavila bez vyzvání. Doporučujeme tento podnik navštívit i ostatním spotřebitelům.

Druhou návštěvu podnikli poradci v Pivním a steakovém baru Pod Lékárnou, který se nachází na ulici Slovákova. Poradci seděli na příjemné venkovní zahrádce poblíž dětského hřiště a parku. Cena za jeden 0,5 l piva Plzně byla 49,- Kč. Nápoje nám přinesla milá a vstřícná obsluha. Sklo bylo čistě, pivo mělo řádnou míru a celkově prostředí bylo příjemné. Účtenku obsluha vystavila bez vyzvání. Jediným byl zápach z kuchyně či toalet, ten ovšem po chvíli zmizel.

Gerta Mazalová, předsedkyně SOS-Asociace, z.s.


STYL – KABO 21. – 23.8.2021

Navštivte nás na BVV STYL – KABO 21.-23.8.2021. U našeho stánku SOS – Asociace, z.s., který najdete hned vedle restaurace. Poskytujeme poradenství, letáky a odpovědi na Vaše dotazy.

Gerta Mazalová, předsedkyně SOS-Asociace, z.s.

Názor SOS-Asociace z.s.

Poslechněte si vyjádření naší právničky Mgr. Aleny Máčové k nevracení záloh a plateb zákazníkům, a jak to je s nevyužitými platbami dovolených. Naše zkušenosti jsou jiné. Obrací se na nás zákazníci CK, kteří chtějí své peníze zpět, a rozhodně nesouhlasí s nabídkami některých CK, aby je sponzorovali a poskytli jim často nevratné bezúročné půjčky. Pokud CK zkrachují, zákazníci o své úspory přijdou, s vyplácením pojišťoven jsou také časté problémy a někteří senioři se ani nemusí dožít konce soudních sporů.

Nevidíme také důvod, proč by měli doplácet na zisky i ztráty podnikatelů zrovna ti nejchudší a nejslabší, kteří léta šetřili na snový zájezd, a nikam nakonec nejeli. Navíc byli CK už odškodněny vládou, kdo však odškodní tyto postižené zákazníky?
http://novaplus.nova.cz/porad/televizni-noviny/epizoda/75968-6-8-2021
Gerta Mazalová, předsedkyně SOS-Asociace, z.s.

Letní průzkum č. 1

V polovině července zahájilo naše Sdružení obrany spotřebitelů tradiční letní průzkumy kvality služeb. Během těchto průzkumů se naši odborní právní poradci vydávají na návštěvy restaurací, kaváren nebo zmrzlinových stánků. 

Jako první jsme se rozhodli pro naše spotřebitele otestovat Point Café na brněnském náměstí Svobody. Můžete si zde dát čepované pivo, osvěžující drinky nebo něco na zub. Na poněkud nečitelném a otrhaném nápojovém lístku jsme mimo jiné objevili nealkoholické virgin mojito za 94 Kč a espresso tonic za 89 Kč. Nápoje nám přinesla milá a vstřícná obsluha. Příprava nápojů navíc netrvala vůbec dlouho. Mírné zklamání nastalo po přinesení nápojů. Zejména nealkoholické mojito bylo připraveno v atypicky malé skleničce. Většinu obsahu sklenice navíc tvořil led. Účtenku se všemi potřebnými údaji nám obsluha vydala bez vyzvání a popřála i krásný zbytek dne. 

Tomáš Kubečka
odborný právní poradce SOS – Asociace, z.s.