Menu

Mediální vystoupení

Rozhovor s Gertou Mazalovou a Mgr. Alenou Máčovou pro inStory.cz a Magazín Plus

https://zpravy.instory.cz/zpravy/153-zkrachovala-bohemia-energy-zacina-rozesilat-vyuctovani-a-lidem-se-z-vysokych-sum-podlamuji-kolena.html

https://zpravy.magazinplus.cz/domaci/3097-zkrachovala-bohemia-energy-rozesila-vysoka-vyuctovani-nebojte-se-porusit-zakon-radi-odbornici.html

Gerta Mazalová
Předsedkyně SOS- Asociace, z.s.

Radiožurnál dne 8.11.2021

Otázky pro Mgr. Alenu Máčovou,
Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace, z.s. vedoucí poradny v Praze

https://program.rozhlas.cz/zaznamy#/radiozurnal

Mgr. Alena Máčová
 

Rozhovor v časopise ECHO Media a.s. ohledně současné energetické krize situace s předsedkyní Gertou Mazalovou.

Rozhovor v časopise ECHO Media a.s. ohledně současné situace na trhu s energiemi s předsedkyně Gerta Mazalová radí postižených spotřebitelům energetickou krizí.

Více zde: https://echo24.cz/a/SaaUq/miliardar-ktery-zmizel-i-se-zalohami-poradkyne-vysvetluje-jak-resit-drahy-plyn-a-energie

Rozhovor s Radkou Špačkovou pro Idnes

Rozhovor s Radkou Špačkovou, odbornou právní poradkyní
SOS – Asociace, z. s. , ze dne 5.11.2021 pro Idnes.

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/rozstrel-energie-plyn-elektrina-dodavatel-spackova.A211104_113350_ekonomika_ven

Gerta Mazalová
Předsedkyně SOS- Asociace, z.s.

Tisková zpráva: BOHEMIA ENERGY entity rozesílá svým bývalým zákazníkům vyúčtování

Společnost BOHEMIA ENERGY entity začíná v těchto dnech svým bývalým zákazníkům rozesílat vyúčtování. V mnoha případech ale spotřebitelé na svém konečném vyúčtování naleznou vysokou částku za nedoplatek.

,,Spotřebitele, kterým přestala dodávat energie společnost Bohemia Energy entity, čeká další nemilé překvapení v podobě došlého konečného vyúčtování od jejich bývalého dodavatele,“ říká předsedkyně SOS – Asociace, z.s. Gerta Mazalová a dodává: ,,tito lidé se ani nestačili vzpamatovat z extrémně vysokých záloh na energie, které jim stanovili dodavatelé poslední instance a musejí znovu řešit, kde vezmou peníze na zaplacení  vysokých nedoplatků od společnosti Bohemia Energy entity.“

Vyúčtování za energie se skládá ze tří částí – základní „A“, podrobné „B“ a doprovodné „C“.  Při kontrolních propočtech je třeba si uvědomit, že platby za elektřinu a plyn se skládají z regulované části, kterou stanovuje stát, a z části neregulované, určené dodavatelem. Je rovněž dobré podávat se na sjednaný produkt, sazbu a na výši stálé měsíční platby, neboť to vše se podílí na výsledné ceně.

,,Pokud spotřebitel obdrží vysoký nedoplatek za energie, dle kterého se spotřeba energií významně odlišuje od vyúčtování předešlého, je potřeba zkontrolovat, zda uváděná spotřeba energií souhlasí s reálnou spotřebou dle elektroměru/plynoměru. Poté je nutné podat u dodavatele energií reklamaci “ dodává právnička SOS – Asociace, z.s. Alena Máčová. Podmínky pro její uplatnění by měly být uvedeny ve vyúčtování nebo je naleznete v obchodních podmínkách, které se vážou ke smlouvě o dodávkách energií. V nich bývá také uvedena doba, do kdy lze vyúčtování reklamovat.

Reklamace musí být podle zákona vyřízena do 15 dnů od jejího doručení. Pokud dodavatel uzná, že reklamace je oprávněná, je povinen vyrovnat rozdíl v platbách do 30 dnů ode dne jejího doručení. Jestliže dodavatel elektřiny či plynu reklamaci zamítne, anebo ji nevyřídí ve stanovené lhůtě, mohou se spotřebitelé obrátit na Energetický regulační úřad, případně na soud. Obecně platí, že podání reklamace nezbavuje povinnosti zaplatit případné nedoplatky (reklamace nemá odkladný účinek) a pokud se později ukáže, že reklamace je oprávněná, případně dojde k dohodě, bude spotřebitelům neoprávněně fakturovaná částka vrácena. Nicméně, i když na to nemá spotřebitel nárok ze zákona, solidní společnost běžně přistoupí na žádost, že platba bude uhrazena až po vyřízení reklamace. 

,,V případě společnosti Bohemia Energy entity bych ovšem s platbou počkala, protože spotřebitelům od ní pro nezaplacení nedoplatku nehrozí odpojení od energií a pokud bude zjištěno, že spotřeba energií souhlasí s vyúčtováním, nedoplatek spotřebitel doplatí,“ dodává Gerta Mazalová.

Kontakt: Gerta Mazalová, předsedkyně SOS – Asociace, z.s., tel: 607 113 703

Gerta Mazalová v Události, komentáře ČT24

Poslouchejte s námi, Gerta Mazalová, předsedkyně SOS-Asociace hovoří na téma : Dopady kovidové a energetické krize na naše spotřebitele od 16min 15sec na odkaze:

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1096898594-udalosti-komentare/221411000371029

Přečtěte si rady Gerty Mazalové v echo24.cz

Gerta Mazalová radí v článku časopisu ECHO:

https://m.echo24.cz/a/SRmsd/nahle-az-sestkrat-drazsi-zalohy-na-plyn-domacnosti-drti-drahe-energie-prechazeji-na-uhli

Vystoupení Radky Špačkové v ČT

Události, komentáře dne 26.10.2021
 https://www.ceskatelevize.cz/porady/1096898594-udalosti-komentare/221411000371026/,

Energetika od 36 min 13 sekundy.

Radka Špačková, poradkyně Sdružení obrany spotřebitelů –  Asociace z.s. 

Mgr. Máčová radí v ČR Plus

https://program.rozhlas.cz/zaznamy#/plus
Český rozhlas Plus: Téma dne 29.10.20212, od 8.10 do 8.30 minuty.

Mgr. Alena Máčová, vedoucí poradny
Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace, z.s. v Praze

Poslouchejte s námi Český rozhlas Brno ze dne 26.10.2021.

Poslouchejte s námi Český rozhlas Brno ze dne 26.10.2021, kde Vám radí v oblasti energií předsedkyně  SOS-Asociace, Gerta Mazalová.

Spotřebitelská poradna s paní Gertou Mazalovou můžete poslouchat od 10:30 hodin.


https://program.rozhlas.cz/zaznamy#/brno/9/2021-10-26