Setkali jste se s problémem a nevíte, jak postupovat dále? Zkuste naši znalostní bázi, je velmi pravděpodobné, že nejste první, kdo tento problém řeší. Pokud se vám nepodaří pomoc dohledat v naší sekci, ozvěte se nám.
V našich osobních poradnách jsou zdarma k dostání brožury a letáky SOS – Asociace i dalších spolupracujících organizací. Autory brožur a letáků SOS – Asociace jsou přímo naši poradci a najdete v nich odpovědi na otázky z nejrůznějších oblastí spotřebitelského práva.
Všechny brožury a letáky pravidelně aktualizujeme a snažíme se naší nabídku neustále rozšiřovat.
Letáčky si také můžete zdarma stáhnout v elektronické verzi z našich webových stránek.
Brožury a letáky naleznete zde
Více informací o členství naleznete zde
Od roku 2013 SOS – Asociace vydává elektronický čtvrtletník pro spotřebitele s názvem SOSák.
Naleznete v něm zajímavé články, průzkumy, rozhovory, informace o našem programu GOS, o spotřebitelských zkušenostech a mnoho dalšího.
Přihlaste se k odběru novinek ze světa spotřebitelského práva a nenechte si ujít naše články, zásadní informace pro spotřebitele či nové vydání čtvrtletníku!
e-časopis naleznete zde
Na základě vašich četných podnětů jsme pro vás připravili vzorové dopisy pro různé situace, do kterých se jako spotřebitelé můžete dostat. Vaše připomínky a náměty na další vzory oceníme na e-mailové adrese redakce@asociace-sos.cz.
Každý vzor je doplněný o návod, jak s daným dopisem pracovat a co doplnit. Legislativa se však velice rychle mění a je třeba myslet na to, že ne všechny vzory jsou kvůli tomu vždy aktuální. Doporučujeme proto všem spotřebitelům využít služeb našich bezplatných poraden (kontakty zde) nebo poradenské linky 542 210 549 a 542 210 778 ( v provozu každý všední den od 9 do 16 hod.).
Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace, z.s. sídlí v centru Brna na adrese Mečová 5, kde je umístěna spotřebitelská poradna i koordinační centrum pro všechny naše poradny v ČR. V Brně je tedy zajišťována veškerá administrativní a další činnost naší organizace s celostátním dopadem, např. vydávání informačních materiálů, brožur, legislativní činnost i veškerá administrativa. V regionech působí naše jednotlivé poradny, které se zaměřují především na samotné spotřebitelské poradenství a výstupy do místních médií.
Mezi naše hlavní úkoly patří zajišťování bezplatného spotřebitelského poradenství, kdy spotřebitelům osobně, e-mailem či telefonicky poskytujeme spotřebitelské právní rady v jejich spotřebitelských problémech.
Sdružení obrany spotřebitelů - Asocice nabízí možnost proškolit pracovníky podnikatelských subjektů v oblasti spotřebitelského práva.
Na našich školeních vás seznámíme například s problematikou kupních smluv, reklamací, nájemních vztahů či právní úpravy e-shopu podle nového občanského zákoníku.
Chcete dát svým zákazníkům najevo, že dodržujete jejich práva? Požádejte o značku GARANCE OCHRANY SPOTŘEBITELE!
Program GOS je vytvořen SOS - Asociací za účelem ochrany spotřebitelů a poctivých podnikatelů před nekalými až podvodnými praktikami některých podnikatelských subjektů.
Držitelé značky GOS se zavázali dodržovat nejen práva spotřebitelů garantovaná zákonem, ale také poskytují spotřebitelům nadstandardní ochranu tím, že dodržují Kodex garance ochrany spotřebitele (Kodex GOS).
Zde naleznete poslední nejnovější tiskové zprávy.
Zde naleznete poslední nejnovější mediální vystoupení.
Záznam vysílání si můžete poslechnout zde:
APETÝT
Redakce SOS – Asociace, z. s.